CHP’nin Seçim Anketi’nde Ortaya Çıkan İlginç Tablo

13.05.2015
8.499
A+
A-


CHP için 6-7 Ma­yı­s’­ta, “te­sa­dü­fi ör­nek­le­me yön­te­mi­”y­le seç­me­nin oy ver­me ter­ci­hi­ni be­lir­le­mek ama­cıy­la 33 il’­de, bin 618 ki­şiy­le gö­rü­şül­dü. Ankete göre, oy kul­lan­ma­ya­cak­lar, ka­rar­sız ve söy­le­mek is­te­me­yen­le­rin oran­la­rı da dik­ka­te alı­nıp par­ti­le­re da­ğı­tıl­dı­ğın­da AKP yüz­de 39,2, CHP yüz­de 28,1, MHP yüz­de 17,8, HDP yüz­de 10,3, di­ğer par­ti­ler yüz­de 4,6 oy oranında gözüküyor.

Sözcü gazetesi Ankara Temsilcisi Ankara Temsilcisi Saygı Öztürk’ün haberine göre, Ge­nel Se­çim Araş­tır­ma­sı­’n­da ilk so­ruda “Tür­ki­ye­’nin acil çö­zül­me­si ge­re­ken en önem­li so­run­la­rı­” seç­me­ne so­rul­du.

Tür­ki­ye­’nin acil çö­zül­me­si ge­re­ken en önem­li so­run­la­rı nelerdir?

Yüz­de 33’ü “iş­siz­li­k”,
Yüz­de 16’sı “ha­yat pa­ha­lı­lı­ğı­”,
Yüz­de 9,6’sı “e­ko­no­mi­”,
Yüz­de 5,4’ü “e­ği­ti­m”,
Yüz­de 4,8’i “çö­züm sü­re­ci­”,
Yüz­de 4,6’sı “u­la­şı­m”,
Yüz­de 4,1’i “Kürt so­ru­nu­” di­yor.
“Tür­ki­ye­’nin so­ru­nu yo­k” di­yen­ler de yüz­de 5’i bu­lu­yor.

Oy oranları, millet vekili dağılımı

Ay­nı araş­tır­ma­da ka­tı­lım­cı­la­rın ge­nel se­çim­ler­de han­gi par­ti­ye oy ve­re­cek­le­ri ko­nu­sun­da­ki so­ru­ya ve­ri­len ce­vap­la­rın ora­nı ise şöy­le ger­çek­leş­ti:

AKP yüz­de 33,1, CHP yüz­de 17,3, MHP yüz­de 9,5, HDP yüz­de 6,1, Saa­det Par­ti­si yüz­de 1, di­ğer par­ti­ler yüz­de 2, “oy kul­lan­ma­m” di­yen­le­rin ora­nı yüz­de 2, ka­rar­sız ya da söy­le­mek is­te­me­yen­le­rin ora­nı ise yüz­de 27 ol­du.

Oy kul­lan­ma­ya­cak­lar, ka­rar­sız ve söy­le­mek is­te­me­yen­le­rin oran­la­rı da dik­ka­te alı­nıp par­ti­le­re da­ğı­tıl­dı­ğın­da na­sıl bir so­nuç çı­kar?

PARTİLERİN OY ORANLARI

CHP'nin Seçim Anketi'nde Ortaya Çıkan İlginç Tablo

CHP'nin Seçim Anketi'nde Ortaya Çıkan İlginç Tablo

CHP'nin Seçim Anketi'nde Ortaya Çıkan İlginç Tablo

CHP'nin Seçim Anketi'nde Ortaya Çıkan İlginç Tablo

AKP yüz­de 39,2, CHP yüz­de 28,1, MHP yüz­de 17,8, HDP yüz­de 10,3, Di­ğer par­ti­ler yüz­de 4,6.

BU TABLO’YA GÖRE TBMM’DE SANDALYE SAYILARI ŞU ŞEKİLDE OLACAK:

CHP'nin Seçim Anketi'nde Ortaya Çıkan İlginç Tablo

Araş­tır­ma şir­ke­ti­nin bul­gu­la­rın­dan yo­la çı­kıp, bu du­rum­da par­ti­le­rin çı­ka­ra­bi­le­ce­ği mil­let­ve­ki­li da­ğı­lı­mı­nın na­sıl ola­ca­ğı­nı CHP’­li bir uz­man he­sap­lat­tır­dı.

Bu­na gö­re milletvekili dağılımları şu şekilde:

AKP 232, CHP 151, MHP 104, HDP 63.

YORUM YAZ
YORUMLAR - 21 YORUM
  1. hero dedi ki:

    3 – 5 kurus arta kalan para var babacigim.ne kadar olum.1 trilyoncuk ya.simit yese bu parayla nasil gecinsin

  2. Fatih dedi ki:

    Bir eli yağda bir eli balda olan arkadaşlar tabi memnun olmaz.çünkü ekmekleri kesildi
    Hırslarından kudurmuş vaziyetteler.ak parti kaybetsinde isterse Türkiye batsın…

  3. Ahmet Kiraz dedi ki:

    Bahçeli hep hain diyo.k.k.hep yalancı diyo.demirtaş hep hırsız diyo.Sayın liderler size bu sözcükleri kim pay etti.Duyanda sizi ermiş sanacak.

  4. fatih ünver dedi ki:

    Akp kötü de diğerleri sanki iyi.hepsini topla çarp bi cacık olmaz.

  5. isimsiz dedi ki:

    bugüne kadar yapılan hizmetleri gördük dünyada ülkemizin de paramızın da adımızın da itibarı yükseldi elhamdülillah senelerce zarar eden kurumlar 12 yıldır kar etti zamanında kanepeye yaslanan abd başkanlarının karşısında kıyamda duran başbakanlar tarih oldu gelirken abd başkanına ceketinin düğmesini iliklettiren liderlerimiz var çok şükür

  6. Vatandas dedi ki:

    oyumuz ittifaka

  7. İsimsiz dedi ki:

    ben de hep akp.ye vermistim ama tayyip erdoganin kibrinden gina geldi artik, milli ittifaka verecegim, ne davutoglu ne erdogandan birsey olmaz artik, son uc senede daha önce yaptiklari on seneyi yerle bir ettiler, ben ve cogu es dostum milli ittifaki destekleyecegiz.

  8. Bir vatansever dedi ki:

    Milli ittifak cilar böyle giderse bu son seçim olacak kullandiginiz oyda oyunuzun bir anlamı olsun istiyorsanız muhalefetten birine atın ki anlamı olsun 1 seferlik birleşin derim bnc faydaniz olur

  9. Bir vatansever dedi ki:

    Bu seçim çok önemli sayın seçmen arkadaşlar 13 yıldır akp yi destekleyen arkadaşlar şunu bilmenizi istiyorum sade bu rejim v topraklar kanla vatan oldu uğruna ne şehitler verildi bir kişi istiyor diye vazgeçilmemë li Cumhuriyet e ve vatan topraklarına sahip çıkalım birileri haddini bilmeli seçmen kardeşleriminde hiç olmazsa bir seferlik tercihlerini degistirmelerini niyaz ederim başkanlık uğruna elde ki bulgurdan olmayalım iyi düşünmek gerekli bnc

  10. misafir dedi ki:

    Halkın seçtiği, halkın başı ni nasıl aşıp koalisyon kurulacak, vatandaşı bir bilgilendirseniz olmaz mı. Darbe mi
    olacak. Ben yokum.

  11. Melisa Hansen dedi ki:

    Ak parti tabiki. Ben baska parti gøremiyorum Malesef

    1. Deniz dedi ki:

      Benim saglık. Sigortası borcumu ödesene

  12. ittifak dedi ki:

    oyum milli ittifaka

  13. beyfendi dedi ki:

    ahahah iki kisi yorum yapmis ikiside akp liymis chp ye vercekmis hikayee hikayee kimi kandiriyosunuz tamamen algı operasyonu bu ama millet uyanık kardes yemezler :)

  14. murat dedi ki:

    Bende a.k.p. ye verdim yillardir oyumu inanin davutoglu bana siyasetci olarak guvenilir gelmiyor.politikada yapmiyor zaten issizlik malum ekonomi kotu en onemlisi hicbir konustugum insan mutlu degil hukumetten bu secimde akp degil oyumu chp ye verecegim

  15. doğan dedi ki:

    Zorla Genel Sağlık Sigortası İle milyonlarca insandan binlerce TL para iste ,Meclis dışı kalan vekillerin prim borcunu millete ödet,kendin 15.000 TL , emekli olunca 8.190 TL al,Cep telefonu faturanı kendinin eş çocuk estetik operasyonlarının bedelini millete ödet. İnsanlar akşam karanlığında halk pazarları kapanınca ezik ,çürük meyve sebze almak için utana sıkıla yaşasın bumu adalet .Hep A.K.P. ye vermiştim oyumu ama ilk kez C.H.P ye vereceğim bakalım. Genel Sağlık Sigortası borçlarını sileceklermiş, seçim bildirgesi de fena değil

    1. ismail dedi ki:

      siz bide bunlari avrupada yasayan bizlere anlatin siz oturup da dua edin almanyada her bir buroda basbakan yada cumhur baskani var eger ki iyi yasamak istiyorsaniz once birbirimizi anlamaliyiz ve secilene saygi gisterneliyiz yasadiginiz ney olursa olsun yada kiminle olursa olsun o topraklarin kiymetini bilin avrupa ve hiristiyan ulkeler sizin corbaniza kasik sallamak icin sofrada agzinin suyu aka aka bekliyo aklinizi basiniza alin ve kim secilirse secilsin saygi gosterib